Udgivet

I 2016 var Simon Koppels mål at gennemføre sit livs første halvmaraton hurtigere end sin far, der havde løbet en del halvmaraton. Det lykkedes. I år har han et nyt mål.

 

Hvordan gik CPH Half 2016 for dig?

CPH Half 2016 var en overvældende positiv oplevelse. Rammen for løbet var helt fantastisk med tusindvis af mennesker på hele ruten, vejrforholdene var perfekte og følelsen i kroppen ved afslutningen var ubeskrivelig. Derfor er jeg selvfølgelig med i år igen – det er et event alle burde opleve på egen krop.

Hvordan vil du beskrive CPH Half med tre ord?

Motiverende, grænseoverskridende og sjovt.

Hvis du hører musik, når du løber, hvad lytter du så til?

Min løbe-playlist består hovedsageligt af deep house, men ind imellem har jeg tilføjet nogle skrålesange til at vække lidt liv i mit løb. Hvis jeg udelukkende hører musik i højt tempo stresser min krop, og dermed bliver mit løbetempo svækket. Så et hit engang imellem kan klart anbefales, så man ikke glemmer sig selv under løbet i de tunge og hurtige beats.

Hvem er din bedste løbemakker?

Min bedste løbemakker må siges at være min “falske” fætter Sander Koppel. Han er desværre langtidsskadet i knæet, men han må dog siges at være den hurtigste løber af dem jeg har løbet sammen med. Trods sin skade støtter han mig på sidelinjen, og eftersom vi i juni er flyttet hjemmefra sammen, holder han skarpt øje med, om jeg overholder min planlagte kost.

Hvor mange km løber du cirka om ugen?

Min løbestil passer egentlig ikke til Half-distancen, da jeg generelt opnår bedste tider på kortere afstande. Derfor løber jeg ikke 15 km eller mere som andre typisk gør som optræning til CPH Half: min løbefilosofi handler om eksplosivitet og dynamik, så mine intervaller er sammenlagt 20 km på en uge i optræningen.

Hvad er dit mål med CPH Half 2017?

Mit mål med CPH Half 2017 er at slå min egen tid, som var omkring 1:27. Et nanosekund over denne tid ville være et nederlag for mig… så jeg må hellere begynde at feste lidt mindre og få snøret løbeskoene.