Udgivet

Træn til CPH Half med Sara Jin Schmidt

Bliv klar til CPH Half med træningsprogrammet fra Sara Jin Schmidt, som er hovedambassadør for CPH Halfs nye sponsor Zalando. 

Sara Jin Schmidt er chefredaktør for FitLiving og hovedambassadør for CPH Halfs nye sponsor, Zalando.

Og Saras bedste løbeoplevelse var netop, da hun for nogle år siden deltog i CPH Half.

“Vejret var perfekt, vindstille og solrigt, men ikke for varmt, og så var stemningen til selve løbet helt fantastisk. Det var som om, at hele byen var forvandlet til en kæmpe folkefest”

Men Saras forberedelser havde faktisk ikke været optimale, og det er at løbe et halvmaraton ændrede fuldstændigt Saras forhold til at løbe.

Læs om Saras forhold til at løbe her

Zalando, Fit Living og CPH Half inviterer til gratis workouts

Sara Jin Schmidt (th) er chefredaktør for FitLiving og hovedambassadør for CPH Halfs sponsor Zalando.

 

Tre ting, folk negligerer

Igennem mere end 10 år som personlig træner og kostvejleder har Sara hjulpet mange med at træne op til alle distancer fra 5 km til maraton, og der er særligt tre ting, mener Sara, som folk negligerer, når de træner op til deres løb:

  1. Risikoen for overbelastningsskader, hvis man træner for hurtigt op. Kroppens muskler udvikler sig langt hurtigere end dine led og sener, det er derfor vigtigt, at du træner op over en længere periode, så du undgår overbelastningsskader.
  2. Den supplerende træning udover løb, der er med til at styrke kroppen, forbedre dit løb og minimere risikoen for skader.
  3. Den rette påklædning, så du undgår dumme og unødvendige gener samt skader som følge af forkert fodtøj m.m.

 

Hent Saras træningsprogram

Du kan helt gratis hente Saras bud på et 12 ugers-træningsprogram, som gør dig klar til halvmaratondistancen den 16. september.

Hent dit gratis 12 ugers træningsprogram her

 

Find mere træningsinspiration her