Udgivet

Bliv klar til CPH Half den 15. september med et gratis træningsprogram fra ambassadør, fitnesstræner og chefredaktør på FitLiving, Sara Jin Schmidt.

Sara Jin Schmidt er chefredaktør for FitLiving og hovedambassadør for Zalando, som er sponsor for CPH Half.

Og Saras bedste løbeoplevelse var netop, da hun for nogle år siden deltog i CPH Half.

“Vejret var perfekt, vindstille og solrigt, men ikke for varmt, og så var stemningen til selve løbet helt fantastisk. Det var som om, at hele byen var forvandlet til en kæmpe folkefest”

Men Saras forberedelser havde faktisk ikke været optimale, og det at løbe et halvmaraton ændrede fuldstændigt Saras forhold til at løbe.

Sara Jin Schmidt (th) er chefredaktør for FitLiving og hovedambassadør for CPH Halfs sponsor Zalando.

 

Tre ting, folk negligerer

Igennem mere end 10 år som personlig træner og kostvejleder har Sara hjulpet mange med at træne op til alle distancer fra 5 km til maraton, og der er særligt tre ting, mener Sara, som folk negligerer, når de træner op til deres løb:

  1. Risikoen for overbelastningsskader, hvis man træner for hurtigt op. Kroppens muskler udvikler sig langt hurtigere end dine led og sener, det er derfor vigtigt, at du træner op over en længere periode, så du undgår overbelastningsskader.
  2. Den supplerende træning udover løb, der er med til at styrke kroppen, forbedre dit løb og minimere risikoen for skader.
  3. Den rette påklædning, så du undgår dumme og unødvendige gener samt skader som følge af forkert fodtøj m.m.

 

Hent Saras træningsprogrammer

Du kan helt gratis hente Saras træningsprogrammer, som gør dig klar til halvmaratondistancen, uanset om du starter fra 0 km, 5 km eller 10 km.

Hent dit gratis 12 ugers træningsprogram her

Hent begynderprogram fra 0 – 5 km

Hent begynderprogram fra 5 – 10 km

Find mere træningsinspiration her