Træning

Tips for a great run:
Have a plan
and have a blast.
Træning
21.0975K
#cphhalf
Hvad har verdens bedste løbere til fælles? De træner efter et program, og det bør du også gøre

Uanset om du står over for dit første halvmaraton eller gerne vil sætte PR, er det en god idé at træne efter et program. På den måde er du nemlig sikker på at få variation i træningen, så du både får hastighed, udholdenhed og styrke, ligesom det styrker motivationen og gør det mindre fristende at springe en træning over. Og husk: Jo bedre forberedt du er, jo sjovere bliver festen også.

Fællestræning i Kbh

Træning er sjovere, når vi gør det sammen. Derfor arrangerer vi gratis fællestræning de sidste syv søndage inden CPH Half. Vi løber fra Østerbro Stadion i København, og der er mange forskellige fartgrupper, så alle kan være med.

Lokal fællestræning

Bor du ikke i København eller omegn? Så kan du deltage i en af de mange fællestræninger, der er i resten af Danmark. Tidspunkterne varierer fra klub til klub, men fælles for dem alle er, at de glæder sig til at løbe med dig på din rejse mod CPH Half.

Få inspiration til din træning

Motivation, struktur og udvikling. Der er mange fordele ved at følge et løbeprogram. Derfor har vores elitetræner Christian Friis designet et 12 ugers-program, du kan hente – helt gratis. Du kan også blive medlem af Nike Run Club og få masser af gode råd til træningen, inden du står ved startlinjen den 15. september.

Gratis løbeprogram

Få struktur, variation og motivation til træningen med et gratis løbeprogram fra Sparta.

Nike Run Club

Bliv en del af Nike Run Club og få træningsplaner samt tips til at komme sikkert i mål ved CPH Half.

High5 Energi-guide

Har du styr på, hvordan tanker man energi før, under og efter et halvmaraton? Ellers kan du se det her.